PAUL HOVIUS = De onderzoeksjournalist

PAUL HOVIUS = De onderzoeksjournalist
17/06/2013 koffieTcacao

Paul Hovius (60) is journalist bij het Algemeen Dagblad en specialiseerde zich in het uitvoeren van landelijke kwaliteitsonderzoeken van producten. Met zijn spraakmakende testen van onder andere oliebollen, haring, koffie en frites houdt hij ondernemers én consumenten een spiegel voor.

Hoe ben je in dit vak beland?
Ik ben in de eerste plaats journalist. Begin jaren tachtig ben ik bij het AD terechtgekomen. Eerst reportagewerk, daarna volgde een specialisatie in het consumentenrecht. Daar is toen het idee geboren om gewoon in de praktijk te gaan kijken wat de klant, onze lezer, voorgeschoteld krijgt. Zitten er verschillen in de manier waarop de verschillende ondernemers met hun klanten omgaan? Voor een deel komt dit werk voort uit nieuwsgierigheid. Inmiddels houd ik mij al ruim twintig jaar met dit soort onderzoeken bezig.

Lees het hele artikel in KTC04. 
Verkrijgbaar in tijdschriftenspeciaalzaken in NL en BE.
X
0 Shares
Share
Pin