Not Without My Chocolate: met dit online platform tóch paaschocolade in huis

Not Without My Chocolate: met dit online platform tóch paaschocolade in huis
06/04/2020 koffieTcacao
In cacao, product
Not Without My Chocolate

HET PAASWEEKEND KOMT ERAAN EN DE WINKELS LIGGEN VOL MET PAASCHOCOLADE. HET ENIGE PROBLEEM: DOOR HET CORONAVIRUS ZIJN ER IN DIE WINKELS NAGENOEG GEEN KLANTEN TE VINDEN. VOOR CALLEBAUT REDEN OM HET NIEUWE ONLINE PLATFORM NOT WITHOUT MY CHOCOLATE TE LANCEREN. DAARMEE STEUN JE DE LOKALE CHOCOLATIER EN HEB JE OOK DIT JAAR PAASCHOCOLADE IN HUIS. 

De impact van Covid-19 op het dagelijks leven is groot, niet in de laatste plaats voor kleine, lokale ondernemers. Dit geldt ook voor de Nederlandse en Belgische chocolatiers, die kampen met winkels vol paaseitjes, maar geen klanten. En dat terwijl Pasen normaal gesproken juist een van de piekmomenten in het jaar is. Om chocolatiers extra te ondersteunen, heeft het Belgische chocolademerk Callebaut het online platform ‘Not Without My Chocolate’ in het leven geroepen. De boodschap aan de consument: steun de lokale ondernemers en koop dit jaar meer dan ooit je paaseitjes en paashazen bij de plaatselijke chocolatier.

Paasklokken luiden dit jaar online 

Chocolatiers kunnen zichzelf aansluiten bij het platform door een profiel aan te maken. Daarbij kunnen ondernemers aangeven welke diensten ze aanbieden, bijvoorbeeld thuisbezorging of online bestelling. Dankzij een uitgebreide zoekfunctie vinden klanten vervolgens makkelijk de weg naar chocolatiers en patissiers in hun buurt. Er kan onder andere worden gefilterd op woonplaats, naam en leveringsmethode.

Kristof Bastiaens: “Er hebben zich inmiddels meer dan vijftig Nederlandse en meer dan 125 Belgische chocolatiers bij ‘Not Without My Chocolate’ aangesloten. Het platform wordt heel positief ontvangen en we hopen dat de komende dagen nog meer chocolatiers zich aanmelden. Verschillende ondernemers zetten nu in op online verkoop, bestellingen via telefoon of e-mail en thuisbezorging, maar niet alle ondernemers zijn daarin al even ver. Met het platform willen we juist die groep extra ondersteunen. Ook chocolatiers die hun winkel hebben moeten sluiten, kunnen dankzij ‘Not Without My Chocolate’ nog ondernemen.”

Van social distancing naar social media

Callebaut roept alle chocolatiers in ons land op om een profiel op het platform aan te maken om zo de band met hun klanten te behouden of versterken. Ingrid den Bleker Zeeman, chocolatier bij Chocolaterie De Lelie in Delft, sloot zich al bij het platform aan. “Een mooi initiatief! Wij zien uiteraard onze klanten het liefst in onze winkels zelf, maar wij zetten gezien de omstandigheden nu volop in op alternatieven. Klanten kunnen hun bestellingen telefonisch of per e-maildoorgeven, óf een bestelling plaatsen in onze webshop waar nu ons gehele assortiment, inclusief Paaschocolade, beschikbaar is. Wij bezorgen onze ingepakte chocolade op dezelfde dag met onze bakfiets in Delft, of daarbuiten met onze bestelbus. We zijn ook extra actief op Facebook en Instagram, en we zien dat onze klanten zelf ook creatiever worden. Zo zijn er bedrijven die chocoladepakketten bestellen, zodat ze hun werknemers thuis paaseitjes kunnen toesturen in plaats van op kantoor.”

Callebaut ondersteunt met het platform ook chocolatiers in zeven andere landen. In tijden van corona brengt de campagne #NotWithoutMyChocolate op deze manier chocolatiers van over de hele wereld samen.

 

X
11 Shares
Share11
Pin