Jeffrey Young – KTC interview

Jeffrey Young – KTC interview
10/12/2015 koffieTcacao

A pathway of coffee

Jeffrey Young, oprichter en directeur van Allegra Strategies, is een van de meest invloedrijke marktanalisten in de Europese koffiebranche. Jeffrey deed de afgelopen zestien jaar onderzoek binnen de detailhandel, de vrijetijdssector en de lifestylebranche. Hij organiseert de Coffee Festivals in Londen, Amsterdam en New York. Kortom, van niches tot mainstream, Jeffrey kent de koffiesector als geen ander.

We ontmoeten Jeffrey in de Espresso­fabriek bij de Westergasfabriek, het terrein waar het Amsterdam Coffee Festival 2016 plaatsvindt. Jeffrey is gepassioneerd als het over koffie gaat. Hij praat aan één stuk door en lijkt wel een barista die iets te veel van zijn eigen espresso’s heeft geproefd. Vele onderwerpen passeren de revue en als het gaat over trends, de opkomst van specialty koffie en het succes van de Coffee Festivals in Londen en Amsterdam.

Hoe kwam je op het idee voor het Coffee Festival?
Het idee voor het festival kwam in mij op tijdens een reis naar Australië, waar ik hoorde dat een koffiefestival in Sydney 80.000 bezoekers had getrokken. Ik dacht: Wauw, waarom heeft Londen eigenlijk nog geen koffiefestival? Ik nam contact op met mijn zakenpartner Ludovic en we waren het erover eens dat het een geweldig idee was. Na het succes in Londen dachten we dat het in Amsterdam ook wel aan zou slaan en dat bleek te kloppen. En nu hebben we afgelopen september het New York Coffee Festival gelanceerd. En dit is niet de laatste nieuwe stad…

Lees hele interview met Jeffrey Young in KTC17.
Verkrijgbaar bij tijdschriftspeciaalzaken in NL en BE en bij 75 Albert Heijns.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

X