Onderzoek: Hoe ‘fair’ zijn bedrijven en cateraars?

Onderzoek: Hoe ‘fair’ zijn bedrijven en cateraars?
24/09/2013 koffieTcacao

In het kader van de Fairtrade@Work campagne is Stichting Max Havelaar twee onderzoeken gestart. Dit op het gebied van de duurzaamheid van bedrijfscatering en de koffievoorziening. “Want hoe ver zijn we nu echt?”

Stichting Max Havelaar heeft aan Rank a Brand gevraagd om onderzoek te doen. Ten eerste om onderzoek te doen naar de duurzaamheid van het assortiment van de top 15 bedrijfscateringbedrijven. Daarnaast onderzoekt Rank a Brand de top 40 Nederlandse bedrijven. Dit op het gebied van de duurzaamheid van hun koffievoorziening (en thee, cacao, suiker en koffiemachines). De cateraar met het duurzaamste assortiment wint het Gouden Dienblad. Het bedrijf met de duurzaamste koffievoorziening wint het Gouden Koffiekopje.

Fairtrade@Work
Max Havelaar stimuleert het gebruik van Fairtrade producten op het werk. Daarom organiseert deze stichting, tijdens de jaarlijkse Fairtrade Week, de Fairtrade@Work campagne. Bedrijven en cateraars worden opgeroepen om een activiteit met Fairtrade producten te organiseren. Bijvoorbeeld een Fairtrade koffieproeverij, lunch of borrel. Dit in de week van 28 oktober tot en met 1 november. Aanmelden kan tot en met 21 oktober via www.fairtradeatwork.nl

 

 

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

X